اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده...

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده...

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

این وبلاگ ابتدا برای درس کاربرد کامپیوتر در مدیریت فعال شد زیرا وبلاگ ده نمره داشت
ولی دیدم فرصت خوبی هست نکته های جالبی که در زندگیم دیدم را بنویسم.
احتمالا به موضوع خاصی پرداخته نشود و هر آنچه به دل آید می نویسم زیاد هم انگیزه ای در گسترش وبلاگ ندارم چون بیشتر حرف دل هست و حرف دل هم برای اهلشه نه برای همه.
اسم وبلاگ هم هست اواب به معنی کسی که زیاد رجوع می کند و باز می گردد برای امثال منه که چند وقتی غافل میشیم و سرگرم دنیا و حواسمون به خودمون نیست، بعد یک محرمی رمضونی چیزی می شود امام حسین دوباره گوشمونو می گیرد و برمون می گرداند«خدایا امام حسین را تا آخر از من یکی نگیر که...» 313 هم که آرزومه؛می خندی؟ خوب چیه؟ آرزو بر جوانان عیب نیست!!!!!
راستی احتمال غلط املایی و بی دقتی هم زیاد داره«اگرم تذکر بدین ممنون می شوم» از اول دبستان املام ضعیف بود شمام به بزرگی خودت ببخش و جان مطلب را بگیر.
این عکس هم برای حرم حضرت رضا می باشد انشاالله خدا قسمت کند بریم زیارت با معرفت.
یا علی

قوه قضاییه

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۹ ق.ظ

بعضی وقتها نظام اسلامی از یکسری موضوعات مهم و حساس غافل می شویم که تاثیر گزاری زیادی در نظر مردم دارد

به نظرم مهم ترینش همین قوه قضاییه است که اصلاح ساختاری آن کار زیادی ندارد ولی تاثیر گزاری آن بسیار زیاد است، می ارزد در یک سال در کشور سد نسازند و به جایش خرج قوه قضاییه کنند. یکی از دلایل اصلی که برای برپایی نظام اسلامی بیان می شود همین بحث قضاوت اسلامی است و انتظار مردم از قوه قضاییه جور دیگری است یعنی تخلف ، بی عدالتی و... تاثیر زیادی در دین زدگی مردم دارد، من این چند وقت اخیر دو پرونده را به صورت هم زمان در قوه قضاییه در دو شهر مختلف دنبال می کردم واقعا وضعیت اسف باری دارد هرکی وارد مجموعه های قضایی می شود دارد فحش می دهد به نظرم بین دستگاه های دولتی بدترین وضع را دارد در صورتی که اصلاح آن کار زیاد سختی نیست و به راحتی قابل انجام است. اصلاحاتی که من در نظر دارم بیشتر ساختاری است یعنی مثل مجازی کردن پرونده ها، افزایش تعداد شعب قضایی، برخورد درست و اسلامی کارمندان و قضات و... که شاید در بلند مدت هم کاهش هزینه داشته باشد.

این اصلاح تاثیرات زیادی در قسمت های مختلف کشور دارد مثلا یکی از زیربنا های اصلی اقتصاد کشور درست می شود که مردم انگیزه کار اقتصادی را پیدا می کنند چون احساس می کنند که کسی هست حقشان را بگیرد اگر در معامله دچار مشکل شدند و هم حق و عدالت که ریشه بسیاری از اختلافات است گسترش پیدا می کند جریان گردش مال حرام در بین پول مردم کاهش پیدا می کند و...

به نظر من اصلاح این وضعیت در حال حاضر باید اولویت یک کشور باشد حیف که دوستان قوه قضاییه اهتمامی به انجام این کار ندارند.

اگه به من بود آقای قالی باف را به عنوان معاون اجرایی قوه قضاییه منصوب می کردم...

  • سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی

نظرات  (۲)

  • سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی
  • با سلام خدمت دوست بسیار عزیزی که به صورت ناشناس و خصوصی نظر دادند.
    بعضی وقتا ما آدم هارو فقط به اسم می شناسیم ولی واقعا نمی شناسیم این هم از برکات خدای مهربان است.
    من در این پست اصلا به دنبال راه حل نبودم حرف هایتان را در مورد مسجد کاملا قبول دارم و رویش فکر کرده ام و اگر خاستی بعدا حضورا وقتی بیشتر آشنا شدیم صحبت می کنیم، من فقط می خاستم بگم موضوع قوه قضاییه باید مسئله اول نظام و دغدغه مندان اسلام باشد که نیست، همین.

    با سلام

    اولا می شه در کشور هم سد ساخت و هم قوه قضاییه رو اصلاح کرد این دو با هم منافاتی ندارند(ماشاء الله سرمایه کشور زیاد است)

    نکنه شما هم مثل برادرتان می خواهید ابتدا کلیه کارمندان قوه قضاییه رو یک دوره آموزش شهید مطهری بدید که اسلامی بشن؟!!!

    ثالثا هیف غلطه درستش حیف می باشد.

    یا حق

    پاسخ:
    سلام
    این که ساخت سد و اصلاح قوه قضاییه منافاتی نداره که کشف عالمانه این نیست، همون جوری که گفتم بیشتر نظرم این بوده که این موضوع از اولویت های کاری ما قرار گیرد که حالا نیست، اگه خونده باشی چند باری گفتم بیشتر اصلاح ساختاری در نظرم هست نه اصلاح افراد که اینم زیاد ربطی به دوره شهید مطهری ندارد ولی آن هم در مرحله های بعدی لازم است ، غلطم ممنون
    ولی قبلنا احساس می کردم با هوش تر از این حرفا باشی...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی