اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده...

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده...

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

این وبلاگ ابتدا برای درس کاربرد کامپیوتر در مدیریت فعال شد زیرا وبلاگ ده نمره داشت
ولی دیدم فرصت خوبی هست نکته های جالبی که در زندگیم دیدم را بنویسم.
احتمالا به موضوع خاصی پرداخته نشود و هر آنچه به دل آید می نویسم زیاد هم انگیزه ای در گسترش وبلاگ ندارم چون بیشتر حرف دل هست و حرف دل هم برای اهلشه نه برای همه.
اسم وبلاگ هم هست اواب به معنی کسی که زیاد رجوع می کند و باز می گردد برای امثال منه که چند وقتی غافل میشیم و سرگرم دنیا و حواسمون به خودمون نیست، بعد یک محرمی رمضونی چیزی می شود امام حسین دوباره گوشمونو می گیرد و برمون می گرداند«خدایا امام حسین را تا آخر از من یکی نگیر که...» 313 هم که آرزومه؛می خندی؟ خوب چیه؟ آرزو بر جوانان عیب نیست!!!!!
راستی احتمال غلط املایی و بی دقتی هم زیاد داره«اگرم تذکر بدین ممنون می شوم» از اول دبستان املام ضعیف بود شمام به بزرگی خودت ببخش و جان مطلب را بگیر.
این عکس هم برای حرم حضرت رضا می باشد انشاالله خدا قسمت کند بریم زیارت با معرفت.
یا علی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

«اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ اَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ اَهْلَ التَّقْوی وَالْمَغْفِرَةِ اَسْئَلُک بِحَقِّ هذَا الْیَوْمِ الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَ لِمحَمَّد صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً وَ شَرَفاً وَ کرامَةً وَ مَزیداً اَنْ تُصَلِّی عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ اَنْ تُدْخِلَنِی فی کلِّ خَیْر اَدْخَلْتَفیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد وَ اَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد صَلَواتُک عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُک خَیْرَ ما سَئَلَک بِهِ عِبادُک الصّالِحُونَ وَ اَعُوذُ بِک مِمّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُک الْمـُخْلَصُونَ»

خدارو شکر...

امسال رمضون بودم ولی راستش اون چنان که باید بهره ای نبردم ولی به اندازه تنفس در هوای رمضان روحم زنده شد؛ خدارو شکر

تو رمضون در رحمت همه جوره بازه ولی من غافل و سرخوش بازی بازی می کنم...

با این دعای نماز عید فطرخیلی حال می کنم اصلا با این نمازه خیلی حال می کنم....

یکی از زیبا ترین لحظه های عمرم اون زمانایی که جمعیت مسلمین در حال بندگی خدا می بینم خدارو شکر...

ای خدایی که اهل بزگی و عظمتی ای خدایی که اهل بخشش و رحمت هستی..

خدایا چشمت به روی گناهان ما ببند و به حق اعمال خالصانه مومنین مارو رفیق خودت کن...

لذت بودن با خودت به ما بچشون و با دوری از خودت مارو عذاب نکن که حقیقتا سخت ترین عذاب دوری از تو هست...

  • سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی

حسن باقری یک جمله جالب داره که میگه «مبدا کار ما شود جنگیدن...»

خیلی وقت ها در کار های فرهنگی و تربیتی دچار این مشکل می شویم که کار ما می شود بسیجی بودن و فراموش می کنیم که هر فعالیتی که انجام می دهیم باید ما را یک قدم به خدا نزدیک کند فراموش می کنیم که هدف همیشه باید تقرب باشد. خیلی شده است که کاری انجام داده ام، دوره ای کلاسی یا... اما کم از خودم سوال کردم که: «آیا این کار تو خودت را به خدا نزدیک کرد یا خیر؟؟» این واقعا شاخص خوبی است که ببینیم فعالیت های ما درست است یا نه.

کلا زیاد سوراخ دعا رو گم می کنیم، آب در کوزه و ما گرد جهان می گردیم...

«ضل ان سبیله» به کسی می گن که هدفش خدایی است ولی تو این راه هی کج و ماوج می رود این بیماری هست که معمولا ما رو فرا می گیرد خیلی از آدما اصلا نمی خواهند به سمت خدا حرکت کنند ولی گروه دیگر هستند که می خواهند به سمت خدا حرکت کنند و هی دور خودشون می چرخند یهو نگاه می کنند می بینند 24 سالشون شد ولی هنوز به جایی نرسیدند و بلکه پسرفت هم کردند. این بیماری دو علت اصلی دارد اول غفلت دوم ضعف در قوت برای حرکت کردن در مسیر که چیزی هست از جنس تقوی.

خدایا در این ایام عزیز توفیق دیدار جمالت را به تمام بندگان بده باشد که دیدار جمالت آتش محبت درونی ما را بر انگیزد و این محبت قوتی برای پیمودن طریقت شود....

  • سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

برام شبیه یک عادت غیر تکراری شده بود و اصلا مفهوم شب قدر برایم با حاجی مجتبی اجین شده بود ولی امسال جای شیخ ما خالی بود هر سال جعمی از رفقارو جمع می کردیم و می رفتیم مسجد بازار حاجی برامون یک روضه تکراری از حضرت امیر میخوند و ما هم با در و دیوار گریه می کردیم حاجی روی زندگی من تاثیر زیادی داشت وقته ایی که خیلی از خدا دور می شدم دستم می گرفت و می گفته احمق داری کجا می روی...

بعضی ها زندگیشون خیلی با برکته بعضی ها ازشون پول زیاد می مونه بعضی ها ازشون کتاب می مونه بعضی ها ازشون شاگرد می مونه ولی اونی که ازحاجی برای من مونده خاطره لحظات زیبای معنوی هست که تو اون لحظات با من رفیق بودش یادش به خیر دلم می دادم دستش اونم می پرید... یادش به خیر اون زمونا دلمون صاف بود هنوز غرور و... سیاهش نکرده بود. یادش به خیر شروع، تثبیت و رشد خیلی از این رفاقتم حول همین مجلس های حاجی بود با یکی برنامه ریزی می کردیم بچه ها رو بیاریم با یکی جا می گفرفتیم با دیگران بعد مجلس می رفتیم خونمون سحری می زدیم با یکی دوشا دوش هم جوشن می خوندیم یادش به خیر.. آخ آخ چه حالی می داد موتوره با علی شکوهی و امین ضیایی و حمید صادقی... با یک موتور 70 سی سی 105 کیلومتر در ساعت دوترک سر پایینی مدرس میامدیم تازه بی گواهینامه بی بیمه بی اجازه پدر و مادر ترک ها ها ها...

امسالم شکر خدا شب اولش که خوب بود رفتیم خدمت آقای جاودان، از دعای جوشن خیلی خوشم میاد واقعا ما خدا مون نه میشناسیم نه قبولش دارم بیشتر از این نوشتن در باره این دعا برام سخته چون بحث خدا و توصیفش کار پیچیده است به قول خود دعا آخرش که کلی در باره اسما و صفات اللهی حرف میزنه در فراز آخرش می گه « یا عظیم لا یوصف» ای که قابل وصف نیستی...

امسال جای دعای افتتاح هم خالی بود اونم دعای خیلی قشنگیه و خیلی دوستشون دارم البته این غفلت دنیا انقدر ما رو گرفته که این دوستی فقط در اندازه دوست داشتن هیچ وقت به اندازه عمل نیامده که به صورت خود جوش این دو دعا رو یک ورقی در زمان غیر شب قدر بزنم.

نکته ای که جدیدا زیاد فکرم مشغول کرده اینه که ما اکثر کارامون سطحی و کشکی شده و از عمق لازم برخوردار نیست کار زیاده ولی زیاد به جایی ما رو نمی رسونه.

نکته دیگرم که دیشب بهش پی بردم و یک خطای استراتژیک خود بنده در سنجش آدما است اینه که آدما رو نباید به نتیجه دنیایی کاراشون سنجید چون نتیجه به صورت کامل دست خدا است پس باید با توجه به تصمیم، تلاش و نیت سنجید «حال توضیح بیش از این نیست»

خدایی توفیق استفاده هرچه بیشتر از شب های قدر را به ما بده خدایی امسال پایه باش بعدش تغییری بکنیم نشه قضیه گوساله و گاواا...

یا علی