اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده...

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده...

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

این وبلاگ ابتدا برای درس کاربرد کامپیوتر در مدیریت فعال شد زیرا وبلاگ ده نمره داشت
ولی دیدم فرصت خوبی هست نکته های جالبی که در زندگیم دیدم را بنویسم.
احتمالا به موضوع خاصی پرداخته نشود و هر آنچه به دل آید می نویسم زیاد هم انگیزه ای در گسترش وبلاگ ندارم چون بیشتر حرف دل هست و حرف دل هم برای اهلشه نه برای همه.
اسم وبلاگ هم هست اواب به معنی کسی که زیاد رجوع می کند و باز می گردد برای امثال منه که چند وقتی غافل میشیم و سرگرم دنیا و حواسمون به خودمون نیست، بعد یک محرمی رمضونی چیزی می شود امام حسین دوباره گوشمونو می گیرد و برمون می گرداند«خدایا امام حسین را تا آخر از من یکی نگیر که...» 313 هم که آرزومه؛می خندی؟ خوب چیه؟ آرزو بر جوانان عیب نیست!!!!!
راستی احتمال غلط املایی و بی دقتی هم زیاد داره«اگرم تذکر بدین ممنون می شوم» از اول دبستان املام ضعیف بود شمام به بزرگی خودت ببخش و جان مطلب را بگیر.
این عکس هم برای حرم حضرت رضا می باشد انشاالله خدا قسمت کند بریم زیارت با معرفت.
یا علی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

 

امام صادق علیه السلام:

مَنْ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَاعِظٌ مِنْ قَلْبِهِ وَ زَاجِرٌ مِنْ نَفْسِهِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ قَرِینٌ مُرْشِدٌ اسْتَمْکَنَ عَدُوَّهُ مِنْ عُنُقِه

اولین چیزى که موجب میشود که انسان بتواند در مقابل دشمنش که مراد شیطان است  ایستادگى کند و مانع بشود از تصرف دشمن و تسلط دشمن، «واعظ من قلبه»؛ از قلب خود واعظى براى خود داشته باشد. قلب متذکر بیدار، انسان را نصیحت میکند، موعظه میکند. یکى از بهترین وسائلِ اینکه انسان قلب را وادار کند به موعظه‌ى خود و فعال کند در موعظه‌ى خود، همین دعاهاست، دعاهاى مأثور - صحیفه‌ى سجادیه و سایر دعاها - و سحرخیزى؛ اینها دل انسان را به عنوان یک ناصح براى انسان قرار میدهد. اول این است: «واعظ من قلبه».

 «و زاجر من نفسه»؛ از درونِ خود یک زجرکننده‌اى، منع‌کننده‌اى، هشداردهنده‌اى داشته باشد. اگر این دو تا نبود، «و لم یکن له قرین مرشد»، یک دوستى، همراهى که او را ارشاد کند، به او کمک کند، راهنمائى کند، این را هم نداشته باشد که این، سومى است که اگر چنانچه از درون، انسان نتوانست خودش را هدایت کند و مهار نفسِ خودش را در دست بگیرد، [باید] دوستى داشته باشد، همراهى داشته باشد، همینى که فرمودند: «من یذکّرکم اللَّه رؤیته»، که دیدار او شما را به یاد خدا بیندازد؛ اگر این هم نبود، «استمکن عدوّه من عنقه»؛ خود را در مقابل دشمنِ خود مطیع کرده است؛ دشمنِ خود را مسلط کرده است بر خود و بر گردن خود، که سوار بشود. که [منظور از] دشمن، همان شیطان است. اینها لازم است. از درون خود، انسان، خود را نصیحت کند. بهترین نصحیت کننده‌ى انسان، خود انسان است؛ چون از خودش انسان گله‌مند نمیشود. هر کسى انسان را نصیحت کند، اگر قدرى لحن او تند باشد، انسان از او گله‌مند میشود؛ اما خود انسان، خودش را نصیحت کند؛ دشنام بدهد به خودش، ملامت کند، سرزنش کند خودش را؛ اینها خیلى مؤثر است. موعظه کند، زجر کند. در کنار اینها، یا به جاى اینها اگر نبود، آن وقت دوست، رفیق، که دستگیرى کند انسان را.
 
این حدیث و تفسیرش از سایت آقا گرفته شده
  • سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی

بعضی وقتا که وضعیت جمهوری اسلامی ایران و دشمنانش می بینم احساس می کنم تشخیص حق حتی خیلی ساده تر از زمان حضرت امیر است چون اون زمان دشمن کافری به صورت ظاهری برای مردم نبود که طرفداری اون از گروهی حق بودن گروه مقابل را نشان دهد.

وقتی بعضی از دوستانم می بینم که واقعا دغدغه اسلام دارند و زیاد میانه خوبی با جمهوری اسلامی ایران ندارند خیلی برام عجیبه، آخه داداش گلم یک سری به رسانه های خارجی بزن ببین تا ما یک مشکلی پیدا می کنیم کیا خوشحال میشن، مگه دشمنان امام حسین به غیر از این کافرای خارجی و این بی دینهای که از ایران اول با نیت بی دینی بعد چیز های دیگر فرار کردن هستند به نظرم میدان خیلی روشن و واضح است و این حجم زیاد تبلیغات بعضی هارو بد جوری کور و کر کرده.

وقتی این رسانه های خارجی می بینم از طرفی هم خوشحال میشم که جمهوری اسلامی ایران چقدر خار چشم دشمنای اسلام است همه بی دینا دست به دست هم دادن که جمهوری اسلامی نباشه ولی کم آوردن، دارن پر پر میزنن عده زیادی نشستن از ما یک اشکال پیدا کنن بعد در تمام شبکه هاشون پر کنن و تخریب کنن.

نمیگم ما مشکل نداریما  ولی جهت گیری کلی جمهوری اسلامی قاعدتا باید درست باشه که این جوری دشمنای اسلام سوزنده

به نظرم ساده انگارانه است که تصور کنیم این خوشگلایی که تو این شبکه های خارجی دارن صبح و شب مارو میزنن دلشون واقعا برای ما می سوزه خوبه حد اقل تابلو نشان می دهند که هیچ قرابتی با اسلام ندارند متاسفانه بعضی از آدمای مذهبی ما هم سر خط های فکریشون از اینا می گیرند.

من به شهید بهشتی ارادت ویژه ای دارم یکی از دلایلش این جمله معروف امام در باره اون شهید که :بهشتی خار چشم دشمنان بود این خیلی ارزش داره که مسلمان بودن ما خار چشم دشمنان باشد همان جاذبه و دافعه علی علیه السلام.

باید حواسمان باشد آن زمانی دشمنان می توانند بر ما مسلط شوند که میزان دین داری مردم را بتوانند کاهش دهند چون هیچ گاه دین اسلام با این گروه سازگاری ندارد

  • سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی

فى الکافى، عن الصّادق (علیه‌السّلام)، قال: انّ اللَّه تعالى لیحفظ من یحفظ صدیقه

حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام فرمودند: خداى متعال حفظ میکند آن کسى را که رفیق خود را حفظ کند.

مراد، حفظ جسمانى نیست فقط یعنى آبروى او را حفظ کند، شخصیت او را حفظ کند، جهات او را حفظ کند مراعات کند. خدا یک چنین کسى را حفظ میکند. این پیوندهاى برادرى و رفاقت و انس و اخوت، در اسلام اینقدر اهمیت دارد. شما ملاحظه‌ى رفیقتان را میکنید، او را حفظ میکنید، خداى متعال در پاداش این عمل، شما را حفظ میکند. البته حفظ کردن رفیق معناش این نیست که انسان از گناه او، از خطاى او دفاع کند؛ کما اینکه در این کارهاى حزبى و جناحى و خطى و این چیزها معمول است که اگر خطائى هم از کسى سر بزند، چون با آنها هم‌جبهه است، هم‌خط است، هم‌حزب است، هم‌گروه است، باید بایستند پایش دفاع کنند؛ نه، این مراد نیست؛ این حفظ او نیست؛ این در واقع مخذول کردن او، بدبخت کردن اوست و خود؛ بلکه مراد، حفظ آبروى مؤمنى است که برادرى ایمانى با انسان دارد. جامع، برادرى ایمانى است.

  • سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی

یک عزیزی برام پیامک جالبی زده بود رمز نو شدن را باید آموخت و گرنه بهار یک فصل تکراریست ترکیب این پیامک با اون روایت نورانی که میگه آن روزی عید هست که در آن روز گناه نشه نکات جالبی به آدم میگه...

واقعا اون زمانی نوروز برامون عید میشه که نقطه شروع ترک یک عادت زشت یا شروع یک عادت پسندیده باشه

خدا توفیق بده...

 

ایشالا امسال برا هممون عید باشه...مخصوصا که فاطمیه است...

 

  • سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی