ارزیابی
یکی از راه هایی که می توان با آن بر ذهن جامعه یا افراد تسلط پیدا کرد تغییر ملاک های ارزیابی افراد، بر اساس نظر و تئوری خود است به نظرم مبنای تمام بازاریابی نیز همین است.
مثلا الان مبنای ارزیابی جوانان از دیگران نوع لباس پوشیدن، پولی که فرد دارد و یا مبنای ارزیابی گروهی دیگر پست و مقام است که آدمهایی که مقام سیاسی یا اجتماعی بیشتری دارند را بیشتر تحویل می گیرند یا مبنای ارزیابی گروه دیگر که خود را به اصطلاح با شعور می دانند مدرک تحصیلی است
غرب آن زمان توانست ما را به دنبال خود بکشد بدون هیچ زوری که مبنای ارزیابی ذهنی کلی جامعه ما را با انجام تبلیغات تغییر داد، بدون هیچ جبری ما داوطلبانه دنبال غرب دویدیم به نظرم دقیقا همین ریشه تهاجم فرهنگی است.
این فقط در فرهنگ نیست علم هم همین است استاد ما حال میکند مقاله ISI دارد دقیقا بر اساس معیار های غرب حرکت کرده و برای آنها بدون هیچ هزینه ای دارد کار میکند
یا فیلم ساز ما می گوید من نوبل دوست دارم بگیرم و...
ما اون زمان می توانیم گفتمان انقلاب اسلامی را رواج دهیم که ملاک ذهنی و عملی جامعه را «ان اکرمکم عند الله اتقاکم» قرار دهیم یعنی به کسی نمره ی بیشتر بدهیم که با تقوی تر باشد و جامعه دننبال کسی بدود که تقوی بیشتری داشته باشد نه صرفا پیشرفته اقتصادی و یا...
- ۹۱/۱۱/۰۶
با تقوی سنج؟